God works in mysterious ways.

Jag tackar Gud att han använder mig! Använder mig till att hjälpa någon annan.
Inte genom att själv kanske stötta ekonomiskt, men det finns så mycket mer man kan göra.
Det viktigaste är att visa att man bryr sig, visa kärlek.
 
Idag har jag fått mycket goda nyheter från Zilungile. Hon fick imorse ett telefonsamtal från 'department of labour' där de nu har fått iordning på allt och att Zilungile inte jobbar. Problemet har nämligen att sjukhusen trott att hon jobbat och då behövt betala. Jobbar man inte ska all sjukvård vara gratis. I och med detta är hon itne längre skyldig sjukhuset pengar, och den kommande operationen blir gratis.
Även en annan svensk tjej som varit nere på Place of Restoration och är var/är nära vän med Zilungile, har på något sätt hittat min blogg, idag ringde hon Zilungile och hon och hennes familj och församling vill hjälpa henne att fixa upp deras hus. Ekonomiskt stöd för detta.
Är det inte fantastiskt hur Gud använder människor!
 
Min tanke nu är att hjälpa till med mat och hyra. 
Idag fick Zilungile's man beskedet att också han är HIV positiv. Tråkiga nyheter som skapar oro och ångest. I och med detta ska de båda ändra kosten, vilket inte är lätt utan pengar. Det är också han som står för all inkomst. Vi ber även för detta. Det är viktigt för mig att använda era pengar rätt, att vara säker att det går till rätt sak. Innan vi åkte till Sverige köpte jag därför presentkort på Pic n Pay (typ Ica maxi), detta är något jag vill göra än en gång. Mestadels finns där mat, men även andra saker som är välbehövliga. Man vet att pengarna går till braoch behövliga saker. Har ni andra tips på hur man kan ge pengar eller olika sätt att hjälpa så får ni gärna maila mig eller på något annat sätt kontakta mig.
 
God's heart is to love his children,
he want's our best and wants to help us.  
He works in mysterious ways and he is using other people to make
his will be done here on earth.
 
Kärlek till er vänner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0