Tro och prövning.

Jag och Ryan har de senaste dagar läst Jakobs brevet. Har ni inte läst det så gör det, har ni läst det, läs det igen. Det inleder med att säga att man ska vara lycklig när man går igenom prövningar. Det är svårt för oss att förstå, hur man ska kunna vara lyckligt samtidigt som man är mitt i något svårt. Alla har vi gått igenom prövningar, något Gud låter hända då detta formar vår karaktär och det är också då får tro växer. Faith. För vi vet att alltid när vi kommer ut på andra sidan är vi starkare, vi vet att vi klarar det. Gud skulle aldrig låta oss gå igenom något vi inte skulle klara. Det sistnämnda är det jag håller fast vid. När nästa prövning kommer, så kanske det inte känns lättare, men det blir lättare att hålla ut, lättare att orka kämpa, lättare att förstå varför vi går igenom just den prövningen.    
Jag vill inte visa mig sårbar. Är det rädsla eller stolthet?
Jag vill kunna tro att visa sårbarhet och tårar är att vara modig.
 
"God of glory
    Lord of love"
 
 
Love M.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0