Let's not put God in a box.

Vi lever i landet där lagom är det ord som beskriver oss bäst. Här vill alla vara alla till lags, undviker gärna konflikter och ingen vågar riktigt sticka ut. Vår, alla människors största rädsla är att bli uteslutna, att bli den som inte är med i gruppen.

Jesus säger; "är ni inte för mig så är ni emot mig." Enkelt, svart på vitt. Det finns ingen grå-zon som många verkar tro. Jesus kom inte för att få fred på jorden, han kom för att dra ett sträck mellan de som vill följa honom och de som inte gör det. Igen, det är enkelt. Vi i Sverige vill leva i någon grå-zon för att inte hamna i obekväma situationer. Vi är kristna men kanske inte pratar om Jesus mer än i kyrkan.

Låt oss vara radikala, låt oss prata om Jesus, överallt och med alla människor. Det står också i Bibeln att vi vänner och familj kommer vända sig emot oss för vår tro's skull. Har vi någonsin på riktigt mött Gud's kärlek så vill vi inget hellre än att följa honom. Lidandet på vägen tillhör, men jag vet att jag aldrig är ensam.

Låt oss inte heller lägga Gud i en låda, i ett fack. När vi gör det så förminskar vi hur stor han faktiskt är. Gud är densamme igår, idag och imorgon. Hans ord är ingen historiebok, det är ett levande ord. Vad som hände då, händer också idag men i annan skepnad.

Jag vill leva helt för Jesus, jag vill vara radikal i min tro, helt leva i faith.
Vänner, är ni för eller emot?
Låt oss prata mer om Jesus!!

Love, M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0