Att fullt behöva lita på Gud

Det är konstigt, att så fort jag gör något för andra, något för att hjälpa, då blir allting tungt.. Dålig tankar kommer, jag blir deppig och stänger alla ute. Sen inser jag vad som händer, satan vill inte att jag ska hjälpa andra, han vill få mig till en dålig plats. Det är så jag vet att det jag gör är rätt, och det Gud vill att jag ska göra. Det är inte lätt, men det är värt det. Och jag har faktiskt Gud på min sida, always.
Så vänner, gör det som är rätt, även om det går emot vad samhället tycker, även om det känns tungt, Gud är med i allt.
När jag är här i Afrika blir det andliga mycket tydligare, och framförallt den andliga striden. Det blir så tydligt i mitt mående och att jag här har en annan möjlighet att hjälpa människor i riktig nöd.
Helt och fullt behöva lita på Gud, är något som är nödvändigt men s vi i väst världen tycker att vi inte behöver. Vi har det för bra, vi behöver inte Gud. Så att bli utsatt för situationer där jag måste lita på Gud gör mig och min tro starkare. Jag och Gud kommer närmre och närmre varandra. Amazing.


Love,
Maja



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0