Godly anger.

Så hette dagens predikan jag la mig och lyssnade när jag kom hem från jobbet. Ett budskap som var till mig!

"Gud har skapat oss, och vår ilska. Satan har inte skapat någonting, han tar det Gud skapat, förvränger det och använder det emot oss.

Andrew Wommack som pratade menar att det finns ett rätt sätt att få ut sin ilska. Att vi inte ska skämmas, det är ingen synd. Gud har gett oss vår ilska.

Vi måste bli arga på djävulen, inte på människor, inte på Gud.
"Take authority, tell the devil to take the hand off of you. Go wants you to get angry. Get angry at the devil, at the depression. (or what it might be.)"

Vi ska inte vara passiva!

Att se på ilska på nya sätt.
Gav mig mycket!

Love



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0