Street rules.

Jag känner mig ganska fri, kanske för att jag aldrig varit med om något, så jag vet inget bättre. Häromdagen tog Ryan och jag en promenad till Ryans syster som bor ca 1 km bort, det var ingen fara, klockan var fyra på eftermiddagen och det var fortfarande ljust. När vi skulle gå hem föreslog Ryan en promenad, jag sa javisst, men det var mörkt? Ryan sa att det var ok så länge vi gick tillsammans.
På vägen säger han till mig "You must promise me one thing is something happens when we are out walking!"
Så jag svara visst, vadå?
"You must run!!! Even if they beat me, you run. At least they can't rape me."
Lite i shock svara jag ok. Men det kändes så surealistiskt, att ha en plan för om något händer..
Jag vet inte hur jag skulle reagera, skulle shocken göra att jag sprang eller blev helt stillastående?
Jag ber om Guds beskydd när jag går ut, och mitt sunda förnuft använder jag hela tiden, tillsammans med Ryans vetskap om vad som faktiskt kan hända.

Love


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0