Ord som värmer lång in i själen.

Att få höra att man har gjort en skillnad i en situation eller på en plats är stort.
Gjort skillnad på ett positivt sätt. Personen i fråga som delat detta är en kollega från jobbet hemma.
Min första fråga tillbaka var, på vilket sätt gjorde jag skillnad?
Han kunde inte sätta fingret på vad det var, mer än att vi kom överrens och blev vänner.
Men det spelar ingen roll, för jag vet vad svaret är.

Det var första gången i alla år som jag på riktigt kunna vara mig själv, och känt mig bekväm med den jag är. Att få bli uppskattad för den jag är och vad jag gör. Många på jobbet eller skulle nog säga det flesta, är inte troende, men det var inget problem, många var intresserade och hade många frågor. Ingen dömde hur jag vill leva mitt liv. Jag vill vara annorlunda, jag vill på det sätt jag lever mitt liv och som den person jag är så vill jag visa vem Gud är. Jag känner att Gud verkligen använde mig på den arbetsplats. Det är häftigt att nu i efterhand få det svart på vitt, att männisor tyckte jag kom in som en positiv person och någon som var lätt att lära känna. 

Jag ber att Gud ska använda mig i alla situationer, även om det inte alltid är med ord, så med handling. Också bara med att visa att jag lever till viss del annorlunda.  
Vill vi bli använda, så måste vi be Gud att använda oss! Han vill att vi tar initiativet, han är alltid där, redo att använda oss. Så låt oss säga till Gud, använd mig i min omgivning och med de människor jag möter.

Amen vänner. 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0