Att visa respekt.

Hade en konstig upplevelse häromdagen. Jag var på en allmän toalett, kom ut och skulle tvätta händerna, en svart tjej i skoluniform stod där och jag ställde mig bakom och väntade. Hon tvättade inte sina händer så jag gick fram för att tvätta mina händer i det enda handfatet. När jag är klar och är på väg ut då går tjejen fram till handfatet och tvättar sina händer.
För mig en konstig upplevelse, är det att visa respekt?! Respekt för att jag var vit eller för att jag var äldre?

Ryans svar på saken var; så skulle jag vilja att mina barn gör en dag.

En annan syn på respekt här i SA än hemma. Många fall känns det bra, men i detta fallet kändes det bara konstigt.


Love
Maja



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0