SA

Sydafrika, ett land med så mycket potential! Ett vackert land som har det mesta, ett måste för er som inte varit här.
Men det är också ett land med mycket ilska, bitterhet och fattigdom. Saker man inte ser som turist. Häromdagen blev en kille som jobbar för Ryans föräldrar knivhuggen, och dog dagen därpå. Han hette Aphiwen och hade jobbat för familjen över 5 år, han var tydligen en av de bästa. Det var inte bara Aphiwe som blev knivhuggen utan även 7 andra människor. Totalt dog fyra. Allt detta utspelade sig i en bar. Jag lär mig mer om den svarta kulturen, saker som får mitt hjärta att stanna. Att döda för pengar, få hämnd eller att många alltid bär kniv. Igår berättade Ryan att en av killarna som han jobbade med nästan knivhögg en kund som stal en jacka och nekade. Slag och hotfulla ord innan han fram kniven. Allt en armslängds avstånd från Ryan.
Jag blir mörkrädd.
Nu vill brodern till Aphiwe, killen som dog, döda han/hon som gjorde det eller dennes bror, så att personen ska känna samma smärta.
När ska detta sluta? All denna ilska, som inte blir mindre av all alkohol.


Be för SA!

Love



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0