Det gör mig tårögd.

Jag tycker det är så fint, att vi alla tillhör samma far.
Under nattvard, ljuständning och bön idag på gudtjänsten så är det två äldre damer, så går i arm i arm fram att ta emot Herrens välsignelse och tända var sitt ljus. Den ena hjälper den andra, båda börjar bli gamla men de rår om varandra. De får hjälp med att tända ljus och sedan ber de sina böner för att sedan hjälpa varandra tillbaka till bänken.
Jag blir rörd till tårar, det är så fint.
Att vi alla tillhör samma far, att vi får be för varandra, finnas där för varandra och hjälpa varandra.

Det jag mer blir tårögd av är barnen. En liten kille, nära vän till mig och familjen, en charmig 6 åring står framför mig när vi går för att ta nattvarden. Han får brödet och vinet, sedan går han och tänder ett ljus, knäpper sina händer och ber Gud som haver.

"Även om inte du tror på Gud,
 så tror Gud på DIG!"


Love
Maja


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0