When I fly I drink coke.

What would you like to drink?
Mitt svar ar alltid det samma; one coke and one water please.

En ovana?
Det ar just nar jag flyger, kanske att vara pa resande fot i over ett dygn kraver lite socker da och da.
Jag ar inget stort fan av lask, men nar jag flyger ska det vara cola! 

Man moter manga intressanta manniskor nar man ar pa resande fot. Som pa forsta planet da jag hamnade brevid en stor turkisk dam som kollade snettpa mig. Sneglade mot mig vad jag an gjorde. Som svensk ogillar man sant. Men nar flygturen nastan var over log jag mot henne och fick ett stort leende tillbaka, hon kunde varken svenska eller engelska, men hennes van bodde i Sverige och pratade Svenska. Slutade i trevlighetens tecken. Tank vad mycket ett leende kan gora. 
 Jag trivdes bra i Sverige, och langtade inte jatte mycket till Afrika, men sa fort jag klev av i Joburg insag jag hur stor karlek jag har till Afrika. Nar jag sag den forsta svarta bebisen smalte jag!!! Jag vet inte vad det ar, men svarta barn kan vara det sotaste som finns!! Jag kom pa forsta dagen av varen och varmen var definitivt har. Dags att borja vanja sig vid svett igen.. 

Har ar allt sig likt. Kanns soom jag knappt varit borta. Knapp kansla, anda kandes det som om jag var hemma i Sverige lange. Har sager alla 'valkommen hem'. 
"Home is where the heart is", da har jag tva hem!

Idag lamnar vi Ryans skola och aker hem till kusten. Ser fram emot att traffa alla andra!! 
Vanner, vi ses om 88 dagar!! 

God bless you all. 
M.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0