Ofattbart

Vi är äntligen hemma i lägenheten igen, på kusten, i Manaba. Det är varmt och jag har sovit dåligt.. Jag måste berätta att jag har en otroligt händig man, för er som inte visste det! Igår fixade han duschen som läckte, en lampa som var sönder och 'gjorde' en antenn till tvn. Nu kan vi äntligen följa nyheterna. För jag vill veta vad som händer runt omkring.

På tal om nyheter så lyssnade vi på radion igår, vi hör fakta om hur antalet våldtäkter ökar för var år som går. Hemskt. Under 2010 här i Sydafrika skedde 56.000 våldtäkter.... Helt otroligt.. Ofattbart! Hur kan detta stoppas? Många har en fel bild och våldtäkter kan ofta ske i tron om att bli fri från HIV osv. Det är skrämmande fakta och det är även så att HIV sprids till oskyldiga offer, i många fall unga flickor som har hela livet framför sig. HIV går inte att bota, men det går att bromsa. Männniskor är rädda för att få veta sin status, rädda att bli utfrusna. 
Mina tankar går till alla de som drabbats av denna hemska sjukdom... 

M.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0