Han litar på mig

"Jag vet att Gud inte kommer ge mig saker jag inte klarar av.

jag önskar bara att han inte litade på mig så mycket."
 
- Moder Teresa




Ibland känner jag igen mig i det Moder Teresa sa. Jag vet att han inte låter mig bära mer än vad jag klarar av. Men ibland känns saker väldigt tunga och jag kan i dessa stunder tänka att varför litar han på mig och låter mig bära detta? Det är häftigt ändå att han litar på lilla mig!
 Samtidigt har jag ett annat vist ord i huvudet som funnits med sedan jag för första gången steg på ett plan till Afrika; "God doesn't call the qualified, he qualifies the called." 
Till det säger vi; Amen. 

M.  



Kommentarer
Pappa Pelle

Amen så är det...

2011-09-08 @ 19:02:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0