Nkosi Sikelel iAfrica

I söndags träffade vi en söt liten flicka, Zoey, hon var drygt två år och kunde SA's nationalsång utantill. Imponerande!!! Varpå Ryan's kommentar; hon sjunger den bättre än du Maja!!
Då bestämde jag mig för att öva, jag SKA lära mig den, jag ska jag ska. Det går ganska bra..
Jag gissar att det är den enda nationalsång som innehåller 5 språk; Xhosa, Zulu, Sotho, Afrikaans och Engelska.


"Nkosi sikelel' iAfrika
Maluphakanyisw' uphondo lwayo
Nkosi sikelel' iAfrika
Maluphakanyisw' uphondo lwayo

Morena boloka setjhaba sa heso,
O fedise dintwa le matshwenyeho,
O se boloke, O se boloke setjhaba sa heso,
Setjhaba sa, South Afrika — South Afrika

Uit die blou van onse hemel,
Uit die diepte van ons see,
Oor ons ewige gebergtes,
Waar die kranse antwoord gee

Sounds the call to come together,
And united we shall stand,
Let us live and strive for freedom
In South Africa our land."

God bless Africa.

Love M.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0