Finns det ord som tröstar?

Vad säger man till någon som förlorat något av det käraste, ett barn?
Finns det ord som tröstar? Ord som 'ska' sägas?
Inatt dog våran väns månder gamla bebis, han hade varit helt frisk och kry igår kväll och vid tre imorse hittade de honom livlös...
Jag kan inte ens föreställa mig de känslor som måste komma...
Hur överlever man något sådant? Och hur stöttar man något att fortsätta kämpa?

Jag tror på en Gud, en kärleksfull Gud. En Gud som inte bara är kärlek men som också älskar, villkorslöst. Jag tror på en Gud som kan göra under, en Gud som kan vända allting till något gott. Det är svårt att något gott kan komma ur detta, men jag ber att Gud ska se en väg där vi inte ser något ljus. Jag ber att han ska ge kärlek och styrka till vår vän och hans flickvän.

Vila i frid.

Love M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0