The (african) flu.

Då har även jag drabbats, av en inte så härlig influensa..
Huvudvärk, hemsk hosta, hög feber, snuva som heter duga (eller mer vatten som forsar ur min nästa.) vet int ehur många toarullar jag använt upp de senaste dagarna. För er som känner mig vet hur mycket toapapper jag använder och att Gud gav mig gåvan att snyta mig.

Jag har nu återigen förstått att en dag på stranden i strålande sol inte gör gott om man är halvdan. Jag vet mamma att jag ska lyssna på dig, men, man lär av sina misstag, rätt? Lite solbränna fick jag, men var det värt det? Igår kväll hade jag min värmefläkt på hösta värmen, en filt, ett täcke och en varm kopp varm oboy, jag grät (som vanligt) och pratade med Ry. Klockan nio igår kväll bestämmde han sig för att åka hem, vilken hjälte!!! Han kom hem vid 00.00. Idag har han tagit hand om mig hela dagen, fina fästman. Tog mig och hans mamma till doktorn där vi båda fick varson spruta och lite antibiotika. Jag var lite skeptisk men Ryan var orolig, speciellt för min hemska hosta. Well, this is Africa, och här äts det medicin, jag försöker hålla emot, men denna gång är det okej, jag erkänner att jag inte alls är frisk. Så hoppas de gav mig en dundermedicin!

Ryan har åkt tillbaka till skolan och jag är själv. 
Émilie som är här på besök har fått flytta till Pearl och Amanda tillfälligt, vilken bra värd jag är! (not) 

Allt gott vänner!
M.  


Kommentarer
Pappa Pelle

Kämpa på Maja du är snart på benen igen. Jag ber och hoppas eller är det tvärtom?

2011-05-12 @ 22:56:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0