Rain in Africa

En regnig dag i Afrika.
Men om sanningen ska fram så gillar jag de regniga dagarna här, när regn inte kommer varje dag blir det mysigt när det väl kommer. Jag gillar åskvädret här, att sitta inne och titta ut på himlen och lyssna på regnet som smattrar!!

Idag åker jag till PMB och Ryan, tar en buss ikväll. Blir spännande, har aldrig åkt buss här förut, men det blir bra. På fredag börjar nämligen 'the royal show' där Ryan och alla från hans skola ska medverka. De kommer människor från hela sydafrika för att visa upp sina djur, och Ryan ska visa upp får och sin ko; Kwanele. Det är fullt med matstånd, konserter och mycket djur, såklart. Jag stannar tills söndag då resten av familjen kommer upp och jag åker med dem hem. För the show fortsätter hela nästa vecka..

Idag är det mycket svenskt jag saknar...

- min familj
- mina vänner 
- falukorv
- mormors flygande jacob
- min cykel
- svenska tv program
- laktosfria produkter (glass & fil) 
- kläder och skor jag har hemma
- svenska lovsånger
- västtrafik (missförstå mig rätt, här han man inte ta sig någonstans utan en bil.. Är man svart kan man ta en taxi, men det fungerar inte om man är vit, speciellt inte en vit, blond tjej. Jag saknar lokaltrafiken!)

Var rädda om er och visa varandra uppskattning och ge varandra mer komplimanger, vi alla behöver höra att vi är älskade och att vi duger som vi är. Ta hand om varandra, bry er om de som står er nära! 

Love M.



Kommentarer
Pappa Pelle

Du fortsätter att sprida lovsång Maja fortsätt en kommer du få lön....

2011-05-25 @ 22:59:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0