Svart att sova och svettigt att halla hand.

Helt plotsligt kastas jag fran en vardag till en annan. Att helt plotsligt byta kyla mot varme, sno mot strander, tjocka klader till tunna sommarklader och att frysa till svettas. Jag maste nu vanja mig vid att det ar svart att sova i varmen och att det ar SVETTIGT att halla hand.. Eller ja, men ar mer eller mindre jamt svettig over here, frascht? Nja, men det basta ar ju att det ar samma for alla! 

Att komma fran ett vintrigt kallt Sverige gor att man inte matchar med solbrannan som de manniskor har har. Och jag tanker inte pa de svarta, for de kommer jag aldrig kunna matcha, tyvarr. Utan pa de vita, som ar jatte bruna! Det ar inte kul att fa kommentarer om hur blek jag faktiskt ar... Det ar molnigt ute, men kanske anda ska forsoka andra pa detta? Positiva kommentarer om min engelska ar dock roligare att hora. Det ar ju faktiskt en anledning till att jag ar har, att bli battre pa engelska. Aven om jag har svart att ta till mig det positiva sa gor jag mitt basta. Jag forsoker intala mig sjalv att jag faktiskt kan prata engelska! (halla, jag har en engelsktalade pojkvan! och han forstar mig, for det mesta...haha)

Ryan jobbar och jag sitter har och har lyssnat pa min forsta elektroniska forelasning. Jag forsoker forsta hur allt ska fungera men jag gissar att det kommer klarna. Nu kikar solen fram sa jag tror jag tar och gar ut.
Njut av kylan och snon!
Love from Africa


Kommentarer
Pappa Pelle

tack underbara Maja för hälsningen från dig och Ry. I morron kanske det blir skidåkning i Hindås, coolt va? Lite avundsjuk blir du allt?? Ha det gott vi hörs

2011-01-28 @ 16:45:56
Anonym

Det är tystare än vanligt på Tabor... inga knarrande steg från övervåningen, inga ljudliga "snytningar"... Vi saknar dig(och Ryan). Härligt att höra att du mår bra och att du är på plats! Vintergrå men varma hälsningar från oss på Tabor.

2011-01-28 @ 18:36:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0