Skratt, solsken och strömavbrott

Ännu en helg har passerat, men vilken bra helg det blev!
Strand, sol, saltvatten, en romantisk? pizza dejt med Ry på stranden på lördagkväll.
Mer skratt, film, tidig kväll, sovmorgon, söndagslunch hos Bahlmanns, mera strand, pluggande och ett besök hos Sean, Tegan och Noah fick avsluta söndagskvällen. 
  Nu har Ry åter åkt iväg till PMB och skolan, jag hoppas de kommande dagarna går fort så jag får hem honom igen! Idag har jag än så länge städat, för det behövs göras var och varannan dag, det blir så mycket skitigare här och snabbare också. Några spindlar har idag fått sina liv avslutade. Att tvätta här i Afrika är så smidigt, allt torkar på en timme, så när andra maskinen är klar (30 min program) så är första tvätten nästan klar att ta in. Perfekt. Ett strömavbrott mitt i allt gör att jag inser hur mycket vi är beroende av elektricitet, det är lätt att ta så mycket saker för givet, men vi ska vara tacksamma för hur bra vi har det och vilken lyx vi faktiskt lever i. 
  Jag hade planerat att plugga idag, lyssna på föreläsning och göra ett test, men jag är så matt och trött. Det är svårt att sova när det är såhär varmt och svårt att koncentrera sig på dagarna. Jag gör det lite enklare alternativet och läser klart boken som jag nu läser, det är också till engelska kursen så också pluggande. 

Det har gått mer än en månad sedan jag lämnade Sverige. I början saknade jag Sverige och det är konstigt att kastas från minusgrader, snö och kyla till denna värme med allt vad det innebär. Att helt plötsligt ställa om sig, och även vänja sig vid en annan livsstil och att prata engelska dagarna i ända. Nu känns allt bra och jag 'bara' 5 månader kvar. Det är konstigt att ha två liv, i olika länder. För visst älskar jag bägge länderna, jag kan inte välja bort något, nu när jag är här så känns Sverige långt borta och jag vill inte åka hem, men när jag är i Sverige är det nästan tvärtom. Det är svårt att förklara, visst saknar jag er alla där hemma, men samtidigt är jag där jag vill vara och nära den som betyder mest och som jag är närmast. Då kvittar det vart jag är, bara vi får vara tillsammans. 

Det blev ännu ett inlägg med mycket text. Hoppas ni orkar läsa. 
Mycket kärlek till er alla
Love M.   


Kommentarer
Fia

Jag gillar att läsa!! :)

2011-03-04 @ 12:32:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0