Pietermaritzburg - Cedara

Pietermaritzburg, Kwazulu Natals största stad, här kommer jag befinna mig tills på fredag. Ska snarare säga att jag befinner mig utanför staden, på Cedara, "Univeristy of agriculture". Bestämde mig för att följa med Ry en vecka för att se hur livet är på skolan och som bonde. Det är en vacker plats och en stor farm, en rundvandring kommer i eftermiddag, då ska jag också heja på alla djur. Vi får se hur det går att bo på ett 'boy hostel' för en vecka, det är redan hög zulu musik i korridorerna. Jag kanske ialla fall får tillfälle att öva på min zulu?! Har en ny phrasebook, så den kan nog komma till användning! Ry kom nyss in i rummet, härligt att vara nära, men ack, han luktade FÅR. Mindre kul, en dusch där sen kanske, ja tack!

Det är varmt, kanske nämner det ofta? Men det är verkligen varmt!!! Idag 31 grader, plus denna luftfuktighet, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag frågar mig varför jag valde att åka med Ry hit i februari, som är den varmaste månaden? Är nu låångt från, hav, pool och annat vatten! I lördags spenderade vi några timmar på stranden, bara några timmar, och vi använde flitigt solskyddsfaktor 40, andå blev vi röda röda och har fortfarande ont.. Då ska nämnas att vi var ute i solen mellan halv tolv till två.. Jag är så svensk och kanske jag gillar solen lite för mycket?
"What is green, has four legs and if it falls out of a tree it will kill you?!"

Love M.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0