The centre of the heart is a suburb to the brain.

Jag facineras av hur väl skapta vi är, hur allt hänger ihop.
Roxette's mening; the centre of the heart is a suburb to the brain, tycker jag är så bra!
Känner vi en sak i hjärtat kan inte hjärnan undvika det och tvärtom,
tänker vi något så har vi också en känsla i hjärtat.

We have made it this far, honey we gonna make it all the way.
Jag försöker hitta mening, mening med vart jag är i livet för tillfället. 
Jag försöker inte stressa upp mig, men det är lättare sagt än gjort.. Jag påverkar lätt av stress.
Stressen i mitt liv just nu handlar om ekonomi, jobb, våren, bröllop, plugg. Jag vill bara vila i att jag vet att allt kommer lösa sig, men jag gillar att ha kontroll. När jag inte har kontroll blir jag lätt stressad. Detta kanske är en läxa jag borde lära mig? Att inte oroa mig för morgondagen utan fokusera på gårdagen, och att vila i att Gud tar hand om oss. Vi har klarat det såhär långt, att ha ett distansförhållande är dyrt, har jag någonsin haft de pengarna? Nej, men det har alltid löst sig!! Gud sa att han skulle 'make a way' för oss, det har han gjort! Vi ber och litar på att han fortsätter göra det. Att han ska öppna nya dörrar. 


Love
Maja   



Kommentarer
Ellinor

Hej Maja! Jag läser ofta dina inlägg, har börjat göra det den senaste tiden, för att jag känner igen mkt av det du skriver, stressen över framtiden, det man längtar så mkt efter men blir frustrerad över att man inte kan göra så mkt åt det som kommer. Att få vila i Guds händer, precis så, att bara få va o känna ro i det. Jag upplevde ett par ord från Gud för några veckor sedan o delar gärna med mig av dem till dej:

Oroa dig inte för i morgon, låt Mig få bära din framtid. I rätt tid kommer Jag visa dig vad du ska göra. Lita på Mig i allt!



Kram från Ellinor

2011-12-14 @ 16:18:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0