Waiting makes you tired.

Igår spenderade vi, jag och Ry sju timmar på Port Shepstone hospital, det började med mycket mycket folk. PSH är ett statligt sjukhus, det är gratis men allt tar sådan extrem tid, för mig är all oorganiserat och jag vet inte vad som händer näst. Först ut är att vänta på Ryans fil vilket tog drygt en timme, men en övertrött timme med mycket skratt. Det var i princip vi och alla svarta, och jag är glad att Ry pratar zulu, vilket underlättar och vilket gör att han får allas uppmärksamhet! Det blev en lång väntan, sju timmar, men vi fick träffa docktorn, tydligen en av de bästa, men han visste inte säkert vad som var fel, så nu är vi skickade till MRI röntgen i Durban och efter det får vi se vad som händer. Äntligen är det uppe och saker händer, även om det tar tid. 

Efter det hade vi en trevligt 'supper' hos fam. Bahlmann men intressant samtal. Samtal som gör att jag fick gåshud, läskigt men som ger kunskap. Jag behöver inte vara rädd, för jag vet att jag tillhör Gud. Tack Gud.
Efter en lång dag med mycket väntan stupade vi i säng. Idag är en ny dag, solen lyser och vinden blåser. Jag har haft en fin morgon med träning, frukost, städning, nu blir det att duscha och sedan börja plugga! 

Ha en fin dag i vårsolen där hemma.
M.  

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0