Memorible moments

Minnesvärda stunder vi delar med andra människor och med Gud gör mitt hjärta varmt. Att få dela, att få öppna sitt hjärta, att få göra det tillsammans. Att få höra en annan människas historia om under och om en vandring med Gud och att också få be tillsammans med honom. Det betyder mycket för honom, men inte alls mindre  för mig. En minnesvärd godnattstund tillsammans med Ryan och hans 'oupa' (farfar) som flyttat hem till Fam. Bahlmann från East London. Han är gammal och sjuk, alzheimers och parkinson. Jag var rörd och jag kunde inte hjälpa att tårarna rann, att få dela en sådan stund är en välsignelse i sig själv. Ibland förundras jag över hur mycket känslor som kan kännas på en och samma gång, jag känner för minsta lilla och för andra människor. Jag  är tacksam att jag kan känna och att jag kan gråta. Jag är tacksam att Gud har gett mig gåvan att älska, att älska människor jag har nära men även människor som inte står mig nära. För även om det var första gången jag träffade 'oupa' igår så känner jag mycket kärlek till denna man.
Vi avslutade med att läsa Psalm 23 som är en av mina absoluta favoriter, här får ni den!

The Lord is my shepherd;
I have all that I need.
He lets me rest in green meadows;
he leads me beside peaceful streams.
He renews my strength.
He guides me along right paths,
bringing honor to his name.
Even when I walk
through the darkest valley,
I will not be afraid,
for you are close beside me.
Your rod and your staff
protect and comfort me.
You prepare a feast for me
in the presence of my enemies.
You honor me by anointing my head with oil.
My cup overflows with blessings.
Surely your goodness and unfailing love will pursue me
all the days of my life,
and I will live in the house of the Lord
forever.

M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0