Njut av kylan.

Jag kan absolut inte hantera extrem varme, det ar ett som ar sakert. Idag har jag namligen upplevt vad jag tror ar min varmaste dag i Afrika. Vilken varme, och ingen varme dar man njuter av solen, snarare gommer sig for solen. Det var ingen idé att ens forsoka med att inte bli svettg, det liksom rann overallt. Dagen har spenderats i Bizana, en liten by, eller snarare liten stad som ligger 1,5h bort. Jag gillar att aka ut och se det riktiga Afrika, det Afrika som inte alltid gor en glad, ett Afrika dar manga lever ett tufft liv och dar manga ar sjuka. Man moter manniskor som ler mot en och som samtidigt ar sa sjuka i aids att de maste sitta i rullstol. Hur moter man de manniskor? Hur visar man manniskor att man bryr sig utan att prata med dem? Jag tror pa leenden och att ett leende pa nagot satt kan gora nagon annan manniska glad. 
 Jag, en viting, som jag idag har kallts, ensam sadan da ryan tydligen ar svart. Jo, han ar vit, men bara pa utsidan for pa insidan ar han svart. Jag ovar pa min zulu och folk ler och skrattar till nar jag sager siyabonga, vilket betyder tack. Att vara bland zulu folket gor att jag sa smatt kommer ihag den zulu jag larde mgi senast jag var i Afrika. Favoriten kommer alltid att vara, hayibo! (vilket kan betyda lite allt mojligt. finns inget bra ord!) 
 Nar vi gick in i bilen for att aka hem var det en extrem hetta som slog emot oss, vi korde ivag for att vinden skulle borja flakta, men icke, den gav inte flakt. Vi kor fortare och vi sticker ut handerna och varmen som moter oss ar som i en bastu. Bara galet. Kanslan ar att sitta i en ugn och vi sticker ut armarna till en bastu. Vinden som kommer ar torr och varm varm varm. Jag kan inte beskriva kanslan med ord! Vi drommer oss bort till poolen som vantar nar vi kommer hem och vi sager bada tva att vi ska hoppa i med kladerna, vi ar ju anda redan blota av svett. Nar vi efter kanske 40min ser havet moter vi en annan vind, och tack Gud, den ar en lite kyligare vind. Nu hjalper det plotsligt att ha oppet fonster for vinden flaktar lite aven om den fortfarande ar varm, det ar ju Afrika. Vi stannar vi en besinmack, koper kallt vatten och njuter. Nar vi kommer hem sa byter vi faktiskt om till bikini men sedan springer vi till poolen och den kanslan var det basta idag!!

Nu kanner jag mig lite avsvalkad och med rena klader lite frachare an tidigare idag. Nu ska vi, jag och ryan aka for att handla, vi ska namligen laga supper till Ross, Anna och barnen. Blir en lugn kvall ikvall efter en tidig morgon imorse.

Ta hand om er vanner och jag sager er, njut av kylan hemma, det ar min enda anledning att langta till sverige just nu. Kylan och kommande vinter!!
Ni alla betyder mycket for mig!!!
Love M.



Kommentarer
Lina

haha jag skulle verkligen vilja se Ryan i bikini! :P

2010-10-01 @ 16:38:50
URL: http://linadolfsson.blogg.se/
Emelie

vännen, härligt att läsa hur du har det. o njut lite av värmen för mig oxå, här har höstens kyla verkligen slagit till nu! say hi to ryan!

2010-10-02 @ 20:36:55
URL: http://emeliesvea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0