För första gången

Det känns alltid speciellt att göra något för första gången, speciellt på olika sätt. Idag var dagen då jag för första gången gjorde min röst hör i valet 2010. Efter att ha gjort mitt bästa för att sätta mig in i politiken hade jag bestämt mig, efter olika test och partiledardebatter har jag skaffat mig en egen uppfattning. Vilket känns bra! Det är viktigt att du gör din röst hörd, vem ska styra sverige? höger eller vänster? rödgrön eller blå?

Anledningen till att jag vale att förtidsrösta är att jag på söndag befinner mig utanför Sveriges gränser. Idag, ikväll, om ett par timmar åker nämligen vi, familjen Fast på en härlig weekend till London! En tumme upp för det. Storstadshelg, sevärdigheter, shopping, trötta ben, ska bli härligt. Återkommer på måndag förmiddag igen.

De gula löver ligger längs vägkanten, blåsten har ökat och kylan kryper sig på. Det börjar sakta bli mörkare på kvällarna. Det är nu dags att börja mysa, tänd ljusen och ta fram tekoppen! Alla är välkomna hem för mys här hos mig, när jag i detta land då förstås. De väntas mycket äventyr de närmsta veckorna. Återkommer innan onsdag då jag åker igen, mot varmare breddgrader, Africa here I come! :)

Glöm inte att andas och njut av ljuset och solen när de visar sig!
M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0