Fika med "afrikaner"

Afrikaner tänker ni, i Sverige. Nja, jag kallar dem afrikaner, fast egentligen är de alla helt vanliga svenskar. Eller vanliga svenskar kanske inte var rätt, vi alla har nog fått perspektiv på livet här hemma efter många månader i det fantastiska Afrika! Anne Mieke kom från Holland för att hälsa på, vi alla möttes upp i goa Göteborg för en fika. Mys. Många tittade på oss med konstiga blickar, ett gäng som pratar engelska, konstigt. Det var skönt att prata engelska igen och jag saknar det här hemma! Efter ett tag var det som om vi inte ens var i Sverige längre. Skönt att träffa människor som delar en så stor del och som förstår vad man sett och gått igenom. Det var en go kväll igår, jag hoppas vi alla kan ses snart igen, eller jag vet att vi kommer ses snart igen!!

M.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0