En glädjespridare.

En glädjespridare, en tjej som var nöjd med livet så som det såg ut för oss runtomkring. En tjej som påverkat så många människor i sin närhet. En tjej i Sydafrika på place of restoration som bara blev sju år gammal. Hennes tid här på jorden är över och enda frågan man kan ställa är; varför? Som jag och Émilie pratade om, synd att hon aldrig fick någon fosterfamilj men samtidigt var hon nog en av dem som hade den största familjen. Mammor, systrar och bröder i mängder och över hela världen. Jag tror absolut att hon var nöjd med livet. Det var vad vi runomkring upplevde, eller i alla fall jag. Det är svårt att tänka att hon bara är borta, och jag som träffade henne för några få veckor sedan, hennes skratt gjorde mig så glad! Det var så härligt att träffa henne igen. Jag spenderade mycket tid med denna tjej som heter Akhona i slutet av min tid på POR, kom vi nära varandra? Kanske inte, en funktionshindrad tjej som levde lite i sin egna lilla värld, men hon fick mig att se i lite nya perspektiv och tårarna rann när beskedet nådde mig, och även nu i skrivandets stund kommer det några tårar.. Alla barn nere på Place Of Restoration har förändrat mitt liv och jag älskar dem alla, alla är speciella och ligger nära mitt hjärta. Det är då tungt att få reda på att någon gått bort. Jag tror att Akhona har det bra, bättre än aldrig förr, hos vår Far i himlen. Men jag tror och vet att jag har många med mig när jag säger att vi saknar henne! Vila i frid.

M.




Kommentarer
Ryan

Let the life that she lived touch all that were in it, thank you god that she is with you forever more!

2010-11-01 @ 08:35:08
Karin

Hej Maja!

Såg att Maria hade skickat mejl till dig o mig ang Akhona. Jag är också "gammal" volontär på PoR. Jättefint skrivet och vilken underbar bild på henne! Så klockrent henne, äter sand, dregglar o äter på leksaker och allt som kommer i hennes väg!

Jag tror hon har det bra hos vår Far nu!

Kram Karin

2010-11-01 @ 14:26:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0