Längtan.

Jag tror det är bra att få längta, att få längta efter någon man tycker riktigt mycket om. Jag tror att en relation växer genom längtan. Att få längta efter någon som längtar efter mig är fint. När jag tänker på längtan tänker jag positiva tankar, det är något fint. Men ibland blir längtan för mycket, saknaden känns ibland svårt att hantera. Men jag vet att jag är inte den enda saknar och känner längtan, även han, ryan gör det. På två olika platser, två olika årstider, olika kontinenter och på var sin sida på jorden.. Det är klart jag längtar! Det är 16 dagar, det känns som en evighet, men när jag tänker efter så var det nyss över 40, så nog går tiden ändå även om det går långsamt. Mitt i all längtan kommer jag på mig själv att räkna ner på alla möjliga sätt, en del konstigare än andra. Han kommer om 16 dagar, han kommer innan nästa lön, han kommer efter tredje advent men innan fjärde, han kommer en dag efter lucia, han kommer innan jag får min nästa jobbiga vecka... Något måste man roa sig med medans man väntar! 

Det snöar ute och vinden blåser kall. Jag myser med mycket levande ljus, roiboos te och raggsockar. Jag gillar vintern, jag gillar att bara få anledning att mysa, att fika att umgås på ett helt annat sätt. Visst hade det också varit mysigt att ha någon att krama, men som sagt jag får vänta ytterligaresk 16 dagar. Sen så! Nu ska jag återgå till det pyssel jag höll på med tidigare. 

Var rädda om er!
Love Maja   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0