Hur gör vi med blommorna?

Alla pratar i mun på varandra, den ene hör inte den andra och så kommer frågan än en gång upp "vilka dukar ska vi ha?" och "hur gör vi med blommorna?". Favorit kommentaren var "ska vi ha det så, för så har det varit i tjugo år!" Allt ska vara som vanligt och som det alltid har varit, punkt. Jag gillar det, och jag gillar er gamlingar i vår krets (vår kyrkgrupp)! Men effektivitet finns det inte tal om, snabba beslut fattas inte men det är kanske inte det allt handlar om slutändan, det handlar om att umgås och vara tillsammans. Vi åt en jätte god smörgåstårta, drack julmust och åt kaka, såhär en helt vanlig tisdagskväll. Till slut skrattade vi alla av trötthet och vi tog ett snabbt beslut om att inga fler beslut skulle fattas denna kväll.. Dags att gå hem. Men allt som skulle fixas blev fixat, det tog bara lång tid, men det är härligt! 

Nu är det dags att hoppa i säng, jobb imorgon igen. Jag är trött, men samtidigt så glad att jag får jobb i mängder! Jag måste vila i att allt faktiskt inte ligger i mina händer, och det kommer lösa sig även om det i stunden känns som en omöjlighet. 

Love M. 

"Herren är min herde,
 ingenting skall fattas mig.
 Han för mig i vall på gröna ängar,
 han låter mig vila vid lugna vatten.
 Han ger mig ny kraft
 och leder mig på rätta vägar,
 sitt namn till ära.
 Inte ens i den mörkaste dal
 fruktar jag något ont,
 ty du är med mig,
 din käpp och din stav gör mig trygg.
 Du dukar ett bord för mig
 i mina fienders åsyn,
 du smörjer mitt huvud med olja
 och fyller min bägare till brädden.
 Din godhet och nåd skall följa mig
 varje dag i mitt liv,
 och Herrens hus skall vara mitt hem
 så länge jag lever."
 
- psalm 23   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0