Härliga skratt

Konversation mellan två barn på förskolan. Tjejen som frågar killen är två år. Härliga skratt men goa barn! 

- har du en snopp?
- ja. det har du med.
- nej, det har jag inte! jag har bara en rumpa och en snippa.


Jag är frusen, jag hostar och snorar. Jag är jätte förskyld! Så dumt. Jobb imorgon igen, så därför tänker jag hoppa i säng nu. Kanske läsa lite först men min kropp eller inte bara den utan hela jag är i stort behov av sömn. Man kan ju hoppas att sömnen botar, det säkra är i alla fall att det inte blir värre. Imorgon när vi vaknar är det december, konstigt, vart har hela året tagit vägen?

Läste ett inlägg som jag skrev idag för ett år sedan, några rader från det inlägget:
"Att befinna sig i berjskedjan Drakensberg är en häftig känsla, att få åka upp genom bergen på skumpiga vägar för att sedan komma upp till toppen på 2.800m och åka in i Lesotho. Körde vidare och fick bl.a se när männen klippte får. Åkte vidare mot vårt lunchställe på 3.300 meter. WOW!! Där pratar vi utsikt. Så vackert!" 
Vilken helg vi hade där för ett år sedan. Jag längtar att få åka till den platsen igen, vackra vackra plats. Nu är det slut på tankar för idag.

Godnatt!
Love M.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0