hej svearike

Igår em. satte jag fötterna på svensk mark igen, en konstig känsla. På flygplatsen möttes jag av många välbekanta ansikten med ballonger, tutor och blommor. Går det att INTE gråta då? Nej. Ett känslosamt möte, så kul att träffa alla igen, tack för att ni kom och mötte mig! Framförallt gillade jag Alexanders (5år)kommentar
-maja, har du haft det bra i sydafrika?

Jag har haft det jätte jätte bra!!! Jag saknar Afrika och dess människor redan, jag tror jag lämnade en stor del av mitt hjärta där nere. Kulturkrockarna är många, än så länge har inte så många mött mig, men en del. Plötsligt kör man på höger sida av vägen igen( tur att jag var nästan ensam på vägen!!), folk pratar bara om mode och kläder, (vad hände med barnen i afrika?), mer kommer det bli!! Allt är sig likt, men jag kommer tillbaka som någon annan. Jag skulle kunna prata om Arika varje sekund av varje dag, var förbredda, ni kommer inte gilla mig efter ett tag! Men som jag sagt innan, Afrika äger mitt hjärta och speciellt de svarta barnen. I'll be back.

Men tills vidare, jag är hemma och jag vill mer än gärna träffa er alla!!!
Love M.



Kommentarer
Emelie

åh välkommen hem min älskade maja isadora fast, mif, jag saknar dig galet mycket och hade så gärna velat vara på flygplatsen o tagit emot dig, hoppas på att få träffa dig snart. dunder mega stor kram em

2010-05-07 @ 10:00:10
URL: http://emeliesvea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0