Tia (This is africa)

Det är en vanlig lördag, en solig och lugn lördag. Plötsligt hör jag Pelle skrika till med en okänd tjejig röst som jag aldrig hört förut. Gåt mot vår uteplats och där står Pelle i panik.

- Jag trampade nästan på en orm!!!
- Vad var det för orm?
- Kan ha varit en puffadder! (en mycket giftig orm man kan dö av)

Ringer upp Ryan som kommer till undsättningen. Han dödade ormen, dock var det nog ingen puffadder utan en nightadder, också en giftig orm men med gift man inte i första taget dör av. Precis utanför vår dörr. Som sagt, detta är Afrika!! Jag höll den, den var då död så alla kan vara lugna. Jag är ganska stolt att jag vågade!!

Tills vi hörs igen
Love M.

 



Kommentarer
karin Johansson

Vad du är modig. Jag hade inte ens tagit i den med en tång, varken död eller levande.

2010-03-09 @ 05:29:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0