Jag älskar Drakensberg

Jag fullkomligt älskar Drakensberg. Att titta ut över detta magiska landskap att som att befinna sig i en saga och verkligheten känns långt borta…

Vi, jag, Rebecka, Pelle, David och Ryan åka i fredags iväg för en helg vandring i Drakensberg. En helt med mycket äventyr minst sagt. Jag visste inte att en karta och verkligheten kunde se så olika ut? På grund av detta körde vi betydligt längre än vad vi behövt innan vi kom fram till Injusithi. Snarare gaten in till Injusuthi, som var stängd. Ingen berättade för oss om någon gate som dessutom var stängd vissa timmar? Jag och Rebecka som i bilen, en buckie, på en madrass medans de tre killarna slog upp ett tält vid sidan av bilen. När morgonen kom såg vi hur vackert det var runtomkring. Vi började vår vandring, vandringen mot toppen och mot grottan där vi skulle tillbringa nästa natt. Vad hade vi att vänta? Fokus på stigen och sen är det bara att gå, och åh vad skönt det var att röra på sig! Många stopp längs vägen för att försöka fånga det vackra på bild, Gud är en mästerkonstnär! Till slut nådde vi vårt mål, Grindstonecave, en stor grotta som till vår förvåning hade rinnande vatten i form av två små vattenfall. Det blev vila, skratt, skedning, fina samtal, kortspel och sedan mörker. När mörkret kommer så blir det verkligen mörkt, dags att krypa ner i våra sovsäckar. Natten blev kall och vi fick sova tätt tätt tätt. På söndagen tittade vi ner mot vårt mål, campingen. En härlig vandring ner med fika, kort och en fin andakt med utsikt över den vackra natur. Vi var nöjda trött och glada. Äventyret tog inte slut här, när vi börjar köra  märker vi snart att vi fått punktering. Gosh. Mitt ute i ingenstans, då inte all utrustning fanns i bilen fick vi fortsätta köra, till slut ser vi en bil och stannar. Alla män i denna zuluby kom till vår undsättning! Tack! De ville byta mig och Rebecka mot kossor, tack för komplimangen men nej tack.

Vilken helg, vilket äventyr. Jag avslutar där jag började, jag älskar Drakensberg! 
Visar det bästa av helgen i bilder också. Titta och njut!
Tills vi hörs igen
Love M.    



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0