Det är officiellt

Det är nu officiellt, jag har nu börjat packa… Sorgligt, men tyvärr sant. Inte bara sorgligt, för framför mig ligger fem veckors resande vilket jag med stor förväntan ser fram emot. Men att lämna barnen, personalen och alla vänner här är sorgligt. Jag skulle vilja lämna allting nu bara för att slippa dra ut på allt det jobbiga. Jag slutar här på POR nästa onsdag, en vecka och en dag, den veckan och den dagen kommer snart vara över. Tiden flyger förbi och jag vill bara ställa mig och skrika ”STOPP!!”.  Men allt har sin tid men min tid här bland barnen är nu snart över. Jag tittar ut över berget med kläder, skor, böcker som ligger bredvid mig och ställer mig frågan; hur ska jag få med mig allt hem till Sverige igen? Minst sagt en utmaning!!

En liten kort uppdatering. Jag är nu sjuk igen, har varit det sedan i fredags, med feber spyor har det varit en tuff helg, men jag är tacksam att jag får ha människor runt omkring som tar hand om mig! Det var långhelg och igår var det public holiday, jag kände mig bättre och vi, jag och Ryan åkte till Durban, vi besökte Victoria market med färger och dofter från Afrika och Indien. Efter en klänning och ett par skor rikare och en promenad i solen gjorde sig febern påmind igen… Åkte vidare mot Gateway som är ett stort shoppingcenter, fick i mig lite mat och fick lite energi tillbaka, efter ännu ett par skor fick jag massvis med energi! (Mamma, du behöver inte vara orolig, alla saker var BILLIGA!!!) Efter det åkte vi hem, i bilen hem mot Margate kände vi båda oss febriga med huvudvärk. Typiskt. Idag var jag hos doktorn, vill bli frisk och stark till vår resa som börjar nästa vecka torsdag! Be för mig där hemma, för en god hälsa, en bra sista tid och en säker resa!

Allt gott
Love M. 



Bild från Durban.
Trött och blek Maja.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0