Förändring

Ibland känns det som om allting faller. Allting runt omkring känns plötsligt i rörelse och man undrar vad som ska hända med mig? Ska jag stå i mitten och vänta tills allt lugnar ner sig? Jag vill vara mer positiv, och vill vara gladare och mer kärleksfull!! Barnen hjälper att komma i rätt riktning. De visar riktig kärlek och de visar var hela kristendomen går ut på, just det, kärlek. De är en inspirationskälla utan dess like. Jag försöker tänka positivt och försöker men jag är bara människa och misslyckas gör även jag. 
 Känslor kan vara farliga, men också bra. Jag vill känna mer, jag vill bara få vila i din närhet. Jag vill vara lugn utan att stressa upp mig inför framtiden. 

Snart lämnar två familjemedlemmar, tråkigt. Men allt har sitt slut. Men det innebär att fyra nya volontärer kommer. Det kommer bli ett nytt hus och en ny familj, spänning men också lite nervöst. Det kommer tre nya killar och en ny tjej. Jag kommer från och med att de kommer jobba annorlunda. Kommer få nya tider, 8-16.30 och ledig helger vilket kommer vara jätte skönt!! Kommer göra ozon terapi (vilket är ett bubbelbad för de barn som är HIV positiva eller funktionshindrade), göra körningar, simskola minst två eftermiddagar i veckan och mer tid med de tre funktionshindrade barnen. Det kommer bli lite vad jag gör det till!! Jag har bett om att Gud ska öppna nya dörrar, och Gud hör bön. Jag ser fram emot förändring!! 

Tills vi hörs igen
Love M.  



Kommentarer
Mamma

Kul att du bestämt dig för nya jobbet. Det blir kanonbra tror jag!! Nu snöar det här igen, vackert!!

Kram på dig!

2010-01-20 @ 22:38:42
Ebba

Kul med de nya arbetsuppgifterna! Jag tror på dig skall du veta, du kommer fixa det hur bra som helst.

Saknar dig vännen!

2010-01-24 @ 14:00:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0