När tiden är knapp

Tid är något att vara rädd om, tid är något att ta tillvara på. Det är alltid när tiden är knappt som man önksar om mer tid. Tiden är inte slut ännu och allt kan hända. Jag ska försöka ta tillvara på tiden så gott det går. Om saker är Guds vilja så kommer det hända även om tiden är knapp. 
 
Har mycket att se fram emot! Först ut, Jo'burg och Pretoria för att besöka släktingar. Åker nu på lördag och kommer tillbaka nästa onsdag. Efter det ser det ut som om ett gäng åker till Drakensberg för att vandra. Ser fram emot en veckas ledighet! Även om jag kommer sakna barnen mycket!!

En intensiv och en mycket bra helg. I fredags fick vi en ny familjemedlem till huset, Per Leandersson. En kille som kommer passa bra in i huset! Lördagen blev trots regn en tur till stranden, vi (i alla fall jag) var glada för lite svalare väder. Denna värmen kan göra mig galen emellanåt! Kvällen blev en bring and braaii hos Bahlmans, en mysig kväll med mycket skratt! Tack vänner. Igår var vi i kyrkan på morgonen där de b.la bad för oss volontärer. Alla hjärtans dag till ära åkte vi till bion för att se "valentines day" och efter det äta en bit mat. Tack för en härlig alla hjärtans dag. Alla hjärtans dag är kärlekens dag och jag saknade er där hemma, familj och vänner. Ni finns i tankar och böner! 
  Idag sitter jag här och jag jobbar inte. Vi har en mystiskt magbakterie som drabbat nästan alla volontärer nu. Men jag har varit med om värre!

En bibelvers som är en favorit och som alltid kommer tillbaka.

"Sök först hans rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.
Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer.
Var dag har nog av sin egen plåga. "

 - Matt 6:33-34

Tills vi hörs igen.
Love M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0