Hjärtat speglar människan

”Som ansiktet speglar sig i vattnet, så speglar hjärtat människan.”
Ords 27:19

Är hjärtat fyllt av kärlek så är det också det som kommer ut, är hjärtat fyllt av hat är det hat som kommer ut. Vad vill vi att våra hjärtan ska fyllas av? Jag tror vi alla vet vad vi vill sträva efter och vad vi fylla våra hjärtan med, men frågan är hur vi fyller våra hjärtan? Överallt möter jag människor som inspirerar, människor vars hjärtan är fyllda av kärlek, Guds kärlek.

De senaste dagarna har jag saknat min familj och mina vänner extra mycket. Jag tänker mycket på er. Ändå tar det emot att tänka på dagen då jag åker till Sverige igen. Efter snart 7 månader på andra sidan jorden har man ett nytt liv här. Att lämna känns plötsligt jätte svårt. Jag som inte gillar farväl, och hur ska man säga hejdå till människor man aldrig kommer träffa igen? Mitt hjärta för Sydafrika växer för var dag som går. Det finns beslut att fatta, vissa små andra stora. Hur ska man veta vad som är rätt? Jag vill lära mig att mer och mer lite på Gud och att lära mig att ta tid, stanna upp och lyssna. Vad är min kallelse? Men som det står i bibeln, Gud låter oss bara se en del av den stora plan han har för våra liv. Saker jag trodde jag ville eller trodde Gud ville, bleknar mer och mer. Ibland känns det som om ju mer man läser, ju närmre man kommer, desto mindre förstår man.
  Vi människor vill ha kontroll, vi vill ha koll på vad som ska hända, vi tror att vi vet vad som är bäst för oss. Men ju mer vi ger av oss själva till Gud, ju mer märker vi att vi inte klarar oss själva.
 Jag tackar Gud för människor med hjärtan fyllda av hans kärlek, människor som inspirerar!!

Livet flyter på och jag försöker ta vara på dagarna så gott det går. Men det är något jag måste kämpa med jämt, att ta vara på dagen. En dags jobb kvar innan jag får semester, ska bli skönt att komma iväg lite. Ska på lördag åka mot Jo’burg och Pretoria för att besöka släktingar, något jag ser fram emot! Ska stanna där tills onsdag då jag åker tillbaka till Margate. Nästa fredag åker vi, ett gäng över helgen in till Drakensberg! Sydafrika, vackra land. Kan man få nog?





Tills vi hörs igen
Love M.      



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0