Tiden går.

Tiden går och det har blivit mer eller mindre en vardag att ha Ry här. Njuter av vintern och av att ha min kärlek här. Det har inte blivit så mycket tid till bloggen, men det kommer mera i vår.. Den stora nyheten är att jag flyttar tillbaka till Afrika, och som jag saknar Afrika. Men samtidigt njuter jag av vintern hemma, som jag sagt innan, två hem på gott och ont. Åker den 24e jan och har en biljett hem den 8e juli. Har ännu ingenstans att bo där nere, men jag är inte orolig, det är spännande och lite nervöst på samma gång. Jag ska plugga engelska på distans vilket gör det hela mer nervöst, men jag är laddad, jag vill förbättra min engelska och känna mig bekväm med det! Kanske får börja skriva på engelska här i vår? Till mormor, det blir ett sätt för dig att träna din engelska, och för alla andra också för den delen. Just nu stressar jag med visum och allt vad det innebär, jag kan av hela mitt hjärta säga att jag starkt ogillar visum. Jag vill kunna åka vart jag vill när jag vill och stanna hur länge jag vill. Det är så mycket mer än distansen som gör ett förhållande över olika länder och kulturer svårt, t.ex visum. Men vem har sagt att det är den lätta vägen som är den rätta. Jag ber om mer tålamod och mindre stress, för jag vet att det kommer lösa sig på bästa sätt, för i slutändan är det inte jag som har kontrollen, och det vill jag inte heller ha för jag vet att han vet mycket bättre än mig. 

Imorgon är det nyårsafton och ännu ett helt år har passerat. Så mycket som hänt och det har varit ett lärorik år på många sätt, ett tufft år som fått mig att växa som person. Varje dag är en utmaning, varje dag lär jag mig något nytt, om mig själv eller hur det är att vara i en förhållande. Vissa insikter och lärdomar är jobbiga men nyttga på samma gång. Jag är tacksam för allt jag får lära mig och allt jag får uppleva, jag kan även vara tacksam över tuffa saker jag fått gå igenom för allting formar mig och får mig att se saker i annat ljus. 

Molnen ligger tjocka över himlen och det är en grå dag. Jag har huvudvärk och känner mig inte alls fylld av energi. Utanför står Ryan och hugger ved och jag har nog bestämt mig för att trots detta förskylning ta en promenad. 

Var rädda om er.
Love M.     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0