fika fika fika

Fika, detta svenska fenomen som världen häpnar över. Men åh vad trevligt är. Att fika, ett socialt fenomen, det är lite så man umgås här i sverige. Människor som kommer från andra länder till Sverige måste lära sig att fika. Så är det bara. Jag har lärt mig att uppskatta fika mer och mer, och man kan faktiskt fika nyttigt. Vem har sagt att fika ska vara onyttigt? Men idag har jag frågat mig, hur mycket kan man fika? Kan man fika för mycket? Idag har jag fikat i massor, det blir lätt så när man jobbar med lite äldre människor. Frukost, halv tolv fika, halv ett fika med bulle och senare mat vid tre. Min mage trivs, jag som bör äta var tredje timme!
Att fika eller inte är inte frågan, det är hur mycket man fikar som avgör. Rätt?  



Love M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0