danska och fina vänner

Att förstå danska är något man borde, eller i alla fall känns det som om man borde förstå danska. För hur svårt ska det vara? Men jag kan inte ljuga, men jag förstår dem inte!! Det händer att det kommer in danskar på jobbet som till exempel idag, och det känns pinsamt att få fråga fler än en gång vad de menar. Jag skulle förstå bättre om de pratade engelska, det är faktiskt sant. Vi är grannar, men ändå har jag svårt att förstå. 

Guldkorn till vänner får en att orka med vardagen, att orka med saker när de är jobbiga. Tack Rakhi, ditt sms kom i precis rätt stund, och tack för fint samtal. Jag har saknat dig och jag längtar efter att träffa dig på lördag! Du är ett guldkorn i högen av sand. Man måste leta noga och väl för att hitta dem, men när man ser att de glimmar behåller man dem nära hjärtat. 

Min näsa är täppt, min hals gör ont, hostan sitter långt ner i bröstet och jag är världens huvudvärk, jag är kort och gott jätte förskyld. Det blir segt, jag vill bara ligga i min säng och krya på mig!! Jag hoppas på en god natts sömn så jag blir lite piggare. det är ju tänkt att jag ska jobba imorgon. Och Sthlm på lördag morgon! 

Ta hand om er fina människor!
Love M.   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0