Working 6-6

Idag ar det lordag och jag har redan varit uppe flera timmar. Klockan ringde 05.25 da det var dags att ga upp, ingen hit nar det var kallt utanfor sangen. Blev en och en halvtimme pa nursery 2 och sedan blev det till att kora en tjej till sin fosterfamilj, kul att fa se nar barn moter sina kommande familjer och det verkade som en jatte bra familj. Nu sitter jag har och har tva och en halv timmes rast. Ikvall blir det konsert med de aldst barnen, vi kommer att ha ansvar for var sitt barn och det ar totalt 8 st som ska folja med. De som ska spela heter Planetshakers och kommer fran Australien, de ar ett Hillsong inspirerat band som ar kanda over hela varlden. Konserten kommer vara i en kyrka har i narheten och det beraknas bli runt 1.000 personer. Det ser jag fram emot!!

Igar var dagen da jag varit har 8 veckor. Speciellt. Det var en bra dag. Fick gora Ozon terapi med de funktionshindrade barnen. Ozon terapi ar en slags vatten terapi som ar muskelavslappnande och okar blodcirkulationen. De barn som far ozon terapi ar de funktionshindrade och de som ar HIV positiva. Kvallen blev en favorit i repris, "Supper in the volunteerhouse" denna gang med killarna, det blev pizza bakning mycket prat och charader. Efter hade vi mys har i huset, vi har fatt en ny familjemedlem, Rebecka fran Sverige som anlande igar. Efter vara onskningar hade hon med sig, vanlijsocker, te och losgodis! Vilken fest det blev, till det hade vi ocksa gjrt en stor fruktsallad.

Att fa uppskattning ar viktigt, att kanna sig behovd och veta att man gor ett bra jobb. Zilungile ar en keyworker som jag funkar bra ihop med, vi har interna skamt och hon brukar kalla mig for "sugar in my tea" och jag henne for "my lolipop". Igar sa hon till mig
- When you are going home I'm not going to drink tea anymore"
- Why?
- Then I don't have sugar in my tea!!

Tills vi hors igen
Love M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0