Vi ropar HURRA far varen ar har idag!

Antligen antligen, som vi har vantat, vantat pa varmen! Igar var 1 september och dagen da varen anlander till Sydafrika. Idag fick vi kanna pa detta da det varit varmt. Att vara i solen och leka med barnen fungerar i nagra minuter innan skuggan lockar igen. Vi kan nu ga i huset i kortarmat vilket det inte varit tal om innan, skont! Tanken slar mig da att detta ar bara borjan, det kommer bli flera ganger varre och fuktigare kommer luften att bli. Det kommer bli som man tanker sig Afrika. Nar det blir varmare i luften blir arbetsgangen langsammare, allt gar langsamt vilket ar ganska skont ibland och mer frustrerande ibland. Men vi hurrar och ar glada, varen ar har!

Denna morgon var en spannande morgon, tyvarr missade jag och Kristin detta drama som utspelade sig da vi var och jobbade. De andra volontarerna fangade en ratta! Da inte varan (o)van Squorf utan en NY ratta. Han satt pa banken i koket och var inte helt med pa noterna. Formodligen hade aven han sa som Squorf atit av giftet som numera ligger i hela huset. De blev en latt match och han ar nu ute ur huset. Jag vill inte ens tanka pa hur mycket djur vi formodligen har i detta hus. Foljden av detta blev att jag och Kristin pa varan lediga tid tog stadningen i vara hander. (Da bilen inte var ledig och stranden var langt bort.) En storstadning av koket vilket minst sagt behovdes. Bankar skrubbades, lador torkades, disk diskades och saker slangdes. Nu maste vi halla det rent, och var motivation ar, rattor! Om det ar skitigt kommer fler djur...

Nu sitter jag har, nyss hemkommen fran en handlingsrunda av mat. Med en morot i handen och en dricka nast intill vantar jag pa supper och pa att fa aka ivag pa cell grupp. Imorgon ar det min tur att ha devotion, vilket ar en morgonsamling for all personal och alla barn pa POR. De ska garna lasas en snutt fran bibeln, sagas nagra val valda ord och be for och tillsammans med alla. Ni som kanner mig val vet hur mycket jag bavar infor sadana uppgifter, och nu nar det varre, jag maste prata engelska!! Be en extra bon for mig ikvall. Jag kommer overleva. Herren ar med mig!!

Ta hand om er och om varandra!
Tills vi hors igen
Love M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0