Vi hyllar skype!

Igar fick jag och Kristin mojlighet att ha hand om toddler school (4-5ar). Vi pratade om frukt, vi pratade farg, form, vart de vaxer osv. Vi pratade ocksa om att det ar viktigt att ata mycket frukt for att halla sig frisk! De fick farglagga fukter som vi malat och sist men inte minst gjorde vi "fruktsallad", det blev en hit. Det blev ofta fruktsallad da vissa barn fick for sig att de var alla frukter samtidigt. en kul stund!
  Efter jobbet akte vi alla fyra till Mac Bananas som ar en bananodling 2 mil harifran. Vi tog en fika och blickade ut over en vacker utsikt! Kvallen avslutades med scones, te och en film.

Dagen idag har varit upp och ner! Barnen har varit helt ur fas och ingenting och fungerat. Nar ett barn inte ar pa humor sa smittar det av sig och ingen av dem uppfor sig, vilket blir pafrestande for oss andra!! Mycket skrik, mycket tarar, stulen frukt och stulen smorgas. Skont att fa sluta och fa en ledig eftermiddag!

Jag har lange sagt att jag gillar skype, idag sager jag att jag hyllar skype! Jag har namligen laddat pa penger, och man kan da ringa till hemtelefoner och mobiler. Vilken grej, och dyrt ar det inte! Att ringa och overrraska familj och vanner hemma i Sverige var dagens grej. For vem vantar sig att jag ringer fran Sydafrika en tisdag eftermiddag? Nej, just det, inte en enda! Manga goa skratt! Tack mormor, tanya, bella och majsan for harliga samtal det gjorde min dag efter en jobbig dag med barnen!

Tack ocksa mormor for nytt brev igar, sa sot ar du som skickar med "Bjorko nytt", och "Livet" (tidningen fran var forsamling.)

Sa fort man blir nagot frisk smittas man av en ny forskylning, nasan rinner, halsen gor ont och hostan kommer och gar. Det blir battre och manga av barnen ar ocksa sjuka. Detta ar nagot overkomligt, jag jobbar och ar glad anda!

Ta hand om er och om varandra!
Tills vi hors igen
Love M.


Kommentarer
Pelle Fast

Det är lika roligt att höra av dig varje gång. Spännande att hör hur ni får ta hand om barnen och göra roliga grejer, du kan tänka dig att de tycker om detta. Fortsätt och kämpa.

Du la in samma text fyra gånger blev det fel eller hade du en tanke?

Vi hörs.

2009-09-22 @ 20:24:39
Anonym

Ja, nu är det mammas tur för kommentar: Kul att ni kommer iväg på små utflykter så att ni ser er omkring. Det förgyller tillvaron!

Förkylningarna kommer säkert att ge sig då det blir lite stabilare värme. Såg på nätet att det skulle va kallt ons. och sedan varmt resten av veckan.

Har du läst din hotmail? Jag har skrivit!

Kram

2009-09-22 @ 21:24:23
Evelina kusinen

heeej!!! hur e de me deej?? vet du.. ja ska åka till sydafrika!!!!!:D:D:D ja e hur glad som hälst!!!ja åker o 3 veckor typ... o ska vara i kapstaden.. de hade varit kul o träffa dej!!! om du har nått nummer eller nått där nere så kunde ja tat de så kunde ja ringt dej när ja kommer ner:D hoppas du har de jättebra!!! ja saknar deej! ha de bäst! pussar och kramar <3

2009-09-23 @ 16:40:24
maria

HAHAHAH tjena va jag blev överraskad Majsi!! det gick precis en rysning genom min kroopp när jag drog ivg en bön för dig. Mitt egna bönesvar =)

Citerar okänd.

"Du är älskad på distans"

2009-10-01 @ 21:27:08
URL: http://mariahultsbo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0