Skypesamtal som ger gladje.

Att ett skype samtal kan bringa sa mycket gladje! Underbart att hora din rost igen Fia. Sa skont att veta attjag ahr dig dar hemma. Du finns alltid med i tankar och boner. Sa skont att ocksa prata med nagon som har varit har nere i Sydafrika och pa POR. Nagn som forstar allt man berattar! Jag tackar Gud att jag har dig som van!

Allt blir sa patagligt nar historier om barnens bakgrund kommer fram. Det ar forst da man verkligen fattar vad vissa av barnen har varit med om. Eller forstar, jag tror aldrig vi kommer forst helt och fullt men det ger i alla fall en hint. Igar fick vi en ny pojke hit till POR, en livfull sot kille pa 3 ar. Han hittades vid en vagkant strosandes for sig sjalv, ingen i omgivningen visste vem pojken var. Man tog honom da till POR. Idag kunde vi lasa i tidgningen om en kvinna sm mordats infor sitt barn och barnet som lamnats ensam, storsta sannolikhet att historien ar om pojken som kom hit igar. Vi kan bara forestalla oss hur omvalvande det maste vara for ett bar natt komma hit med allt bagage. Helt plotsligt finns det massvis av manniskor som bryr sig, man far mat, varma klader och en sang att sova i. Man far leka och man far bara vara ett barn, pa formiddagarna far man ga till skolan. En helt helt ny vardag for barnen och det maste vara en omstallning utan dess like.

Vill lugna er ocksa om att min devotion imorse gick jatte bra. Fick sagt det jag ville saga och jag tror det kom fram. Fick ocksa be for alla, pa engelska vilket ar en nyttig traning. Men jag kanner mig mer och mer bekvam med att be hogt och med att prata engelska. Tummen upp for det!
 Vi fortsatter ocksa har i huset med var storstadning. Vi har hittat nytt bajs vilket inte ar rattbajs, jag vill inte ens forestalla mig vilket djur det kan vara!! Det luktar ackligt i gaderober har dar rattan (rattorna) har bott sa ikvall ska det stadas och rojas. Vi ska bli av med alla djur!

Tills vi hors igen
Love M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0