Jag forundras...

Jag forundras av alla fina manniskor och av hur manga bra forebilder det finns har. Att var vaktmastare Manie, som knappt har tid att fixa allt han ska tar sig tid att prata om Gud med mig och Rebecka. Att han delar saker fran sitt egna liv och ger starkande ord. Samtal som ger sa mycket och sitter kvar i evigheter.

Om jag inte visste vad bibelstudiumet skulle handla om hade jag nog inte akt med. Men att hora Ross prata om begynnelsen ville jag for allt i varlden inte missa, det skulle inte min huvudvark, halsont, hosta och snuva satta stopp for. Nagon extra tablett sa foljde jag med. Det ar jag glad for. Det ar haftigt att prata med an man som kan sa mycket, som ar palast fran bada sidor och kan argument fran alla synviklar. Evolutionsteorin ar full av hal och den haller inte. De manniskor som skapat teorin tror inte ens pa den sjalva for det ar sa ohallbart. Att jorden ar flera miljoner ar gammal stammer inte heller, "we can't arguee time because no one was there". De metoder man anvant for att berakna jordens alder haller inte. Det finns sa mycket som kommer fram och som talar om en jord som har aldern upp emot 10.000 - 20.000 ar. Jag har allt han sa pa papper och jag vill att alla ska fa ta del av det. Tyvarr ar jag ganska dalig pa att aterberatta, men jag ska lasa in mig mer sa kanske det kommer fler ord om begynnelsen nagon dag.
Det var vad jag hade pa hjartat fortillfallet.

Tills vi hors igen
Love M.


Kommentarer
pelle fast

Ser fram emot att ta del av dina tankar Maja.

2009-09-09 @ 21:20:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0