Hostrusk? Varregn?

Konserten i lordags blev riktigt lyckad! Vi fick ansvar for var sitt barn, jag fick en kille som heter Spiho, jatte mysig kille men tyvarr inte bra pa engelska. Det var mycket folk och alla var glada! Bandet var bra och det blev mycket dans och sang. Det blir en kvall som barnen kommer minnas lange! Aven vi volontarer kommer minnas kvallen lange. Det ar sa kul att lara kanna barnen i en annan miljo.

Igar var det sondag och jobb. Jobb mellan 06.00-11.00 sen har man nagra timmar ledig da det blev en loptur med den nya rebecka. Fortsatte med traning har hemma. Skont att rora pa sig da det blir mycket tid har inne pa omradet. Sen skulle det bli jobb mellan 16.00-20.00 men jag fick ga 19.30 da vi planderade att ga pa bio. Att ga pa bio har i Sydafrika ar som Sverige men mycket billigare, en bio kostar R27 vilket ar 27 svenska kronor. Vi sag "Imagine that", en mysig film!

Idag har jag en ledig dag vilket ar valbehovligt efter 7 dagars jobb. Det regnar och det ar kallt. Det sags att det ska vara varen men det kanns mest som svenskt hostrusk. Den som vantar pa nagot gott... Vi fortsatter att vana pa sommaren!

Jag borjar lara mig mer och mer Zulu ord vilekt underlattar, och framforallt ar det kul och personale tycker det ar minst lika kul. Efter tva manaders ovning kan jag nu gora det som for mig varit det omojliga klickljudet! Men jag har fortfarande mycket ovning framfor mig, men att kunna klicka och kunna fler ord an vad det finns fingrar skulle jag saga ar en bra borjan. Ocksa en borjan att komma in helt i kulturen och att lara kanna landet och manniskorna.

Tills vi hors igen
Love M.


Kommentarer
TT

Ser framemot en "klick"kurs......!Låter kul. Höstrusket gör sig påmind även här, blåser kuling och imorse tände jag höstens första brasa här inne. Innan jag ger mig iväg läser jag givetvis din blogg, du är älskad på distans! Kram /TT

2009-09-28 @ 11:26:00
Karin Johansson Linköping

Kul det där med språket, särskilt när det är ett annorlunda språk. Jag lärde mig lite svahili under min tid i Tanzania. Det är kul att läsa om dina upplevelser. kram från Karin fd Eriksson

2009-09-28 @ 16:23:46
Emelie

Majs, mysig kväll med konsert. trist med höstrusket, men här i åre har vi haft första dagen med snö, har snöat nästan hela dagen, dock är det för blött för att lägga sig på marken. men sjukt, i september..saknar dig!

2009-09-28 @ 22:51:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0