"En dod ratta...."

"Det ar en dod ratta!!! Jag skojar inte, det ar verkligen en dod ratta!!"
Gardagens citat fran Kristin. Vi hade under dagen bestamt att vi skulle stada nagra skap eller snarare garderob under kvallen. Vi har haft en hemsk lukt har i huset nagra dagar och vi visste att rattan bott i skapen under trappan da vi funnit bajs dar. Vi gor en stor insats, alla fem volontarer ar pa plats. Vi rensar och fejar men vi vantar oss inte riktigt att verkligen hitta en dod ratta men en lang lang svans. Inte undra pa att det luktar i huset!! Vi ar nasta sakra pa att detta var var (o)van squorf. Vi har nu fatt ut tre rattor ur vart hus, en blev fangad, en smet ut och en hittades dod. Om jag vetat innan att vi haft tre rattor i huset vet jag inte vad jag hade gjort!! Folk som nu kommer in i huset sager "vad har hant har?", da de andra grupperna innan oss inte har stadat marks det verkligen nar vi tar tag i saken. Vi har mer skap att resna och mer skrot att slanga, vi jobbar pa! For att fira lite att rattorna ar borta bakade vi en sticky cake (kladdkaka). De blir goda men kommer aldrig smaka som en klassisk svensk kladdkaka!

Gardagens historia.
Tills vi hors igen
Love M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0