Brev fran Sverige...

Tillbaka till arbetet, med gladje! Det ar verkligen trakigt att vara sjuk och jag har saknat att bara fa umgas med barnen! Borjade jobba igar igen. Det ar kul men samtidigt har det hant mycket pa den en och en halv veckan jag varit hemma, nagot barn har akt och flera barn har kommit, vilket innebar flera nya namn och fler barn som inte kan engelska. Flera nya spadbarn ocksa, sa grymt sota ar de! Nyttigt for mig att lara mig ta hand om en tre veckors baby. Det ar sa kul at fa folja barnen, forsta stegen, forsta orden osv... Ibland onskar man att man hade en egen, eller att man i alla fall kunde ta med nagon eller nagra hem. For saklart har man favoriter, och inte en favorit utan alla ar favoriter pa sitt satt!!

Ibland kan jag bara sitta och le eller till och med skratta hogt for mig sjalv for att barnen ar sa roliga. Saker de gor eller kommentarer de sager kommer jag ta med mig hem. En favorit ar "Please, I want push me", nar de vill ha fart pa gungan. Eller "Shoot me!!", nar man har kameran framme och de vill vara med pa kort, da kommer ocksa strax efter "please can I see?".
  Vi/jag borjar ocksa lara mig lite Zulu, lite enkla ord sasom sitt ner, slass, tack, godnatt, OJ, okej osv.. Vi jobbar pa att lara oss mer och vart mal nu ar att lara oss rakna till tio. Det ar kul nar man kan snappa upp ord och da ocksa gora en kompling till vad de pratar om.
 
Igar kom brevet fran Sverige, vem kan det vara fran? Oppnar brevet och ser mormors handstil, vilken gladje! det gjorde min dag. Tack mormor! Sa harligt att fa ett handskrivet brev, det ar annat an mail och sms. Hon hade aven skickat med ett tidningsurklipp som handlade om mig och Ebba och simskolan vi hade i juni/juli. Det var kul att fa lasa! Sa alla ni som inte skickat ivag nagot brev men har tankt tanken till er sager jag, det uppskattas verkligen! 

Fatt manga mycket olika besked hemifran de senaste dagarna, nagra bra och nagra mer sorgliga. Till det glada vill jag saga grattis, det ar inte varje dag man far mail om en forlovning! Jag vill inte namna nagra namn annu for jag vet inte hur officiellt det ar hemma. De andra beskeden handlar mer om livets slutskeden, en bortgang och ett besked om sjukhus. Tunga och sorgliga besked. Ni alla det beror finns i boner! 

Sobona!
Love M. 


Kommentarer
TT

Åh käre Maja. Vad skönt att höra att du är back on track igen! Appropå det där med barnen vet du väl att du får låna mina närhelst du vill! Här hemma rullar livet på som vanligt. Alva fyller 6 år idag. Vi skall ha tårttävling på tonår och på söndag hälsar vi de 8:a nya konfirmanderna välkomna i gudstjänsten. Tusen kramar //TT

2009-09-17 @ 11:22:46
sara

Hej! Nu har du varit borta ett tag och verkar trivas? :)Mysigt att läsa lite!

jag går på folkis och myser på!

Stor kram!!

2009-09-18 @ 22:31:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0