6 veckor

Idag har det gatt 6 veckor sedan jag kom hit till Margate och Sydafrika, det ar galet vad tiden gar fort. Jag kan borja med att skriva att jag mar battre, jag jobbar inte och ar ganska trott pa att vara sjuk. Men det kanns i hela kroppen att medicinen ar stark och att det hjalper.
  En ny kallfront har natt oss, och jag lovar er, det ar kallt. Det ar igen minusgrader in over bergen och har hos oss har vi regn och blast. Hur manga grader vet jag inte, men tank er en kall och ruggig hostdag. Det ska ju vara var har nu, vart ar den afrikanska solen och varmen? Jag langtar efter er!
  Det ar verkligen en provning att vara sjuk sa langt hemifran. Men anda kanner jag att jag skulle inte vilja vara pa nagn annan plats. Det skulle kunna vara skrammande att inte veta nar man ska aka hem igen, men konstigt nog kanns det bra, lite spannande. Jag ar i Afrika och det ar sa mycket som ligger framfor, sa mycket mer jag kommer uppleva!

Bilden ar fran i sondags. Det var Dorothees fodelsedag och vi hade ett litet kalas har! En familjebild. Tyvarr ska Dorothee aka vidare och lamna oss redan nu till helgen. Det kommer blir tomt utan en tysk i vart hus! Bara svenska tjejer blir vi kvar. Men vi ska nog klara det ocksa!

Tills vi hors igen
Love M.



Kommentarer
Fia nunnis

GRATTIS på 6 veckorsdagen hjärtat!

2009-09-10 @ 19:23:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0