Veckovis, halvtid.

12 veckor sedan jag anlände till Sydafrika. En konstig känsla. Vart tog tiden vägen? Jag kom nyss hit!! I veckovis räknat så har jag nu varit här 3 månader vilket innebär halvtid. Halvtid!!!! Jag har precis varit och lämnat Rebecka vid bussen, hennes tid här på POR är slut och det var dags för henne att återvända till Sverige. Det kommer bli tomt här i huset och vi kommer verkligen sakna dig! Men en dag kommer jag också hem och då ses vi igen! Idag lyser solen och känslan av att vara i just afrika gör sig påmind, jag börjar också vänja mig vid all engelska runt mig, jag försöker fortfarande få det att kännas bekvämt att prata och det blir lättare och lättare.

Vi hade en jätte trevlig kväll igår! Det var vi fem volontärer och ett gäng sydafrikanska ungdomar. Blev ganska många och det blev en galen och skön kväll. De bjöd på riktig sydafrikansk mat, vi lekte lekar, försökte lära os isXhosa och många kort blev tagna. Så goa och öppna människor. Ser fram emot mer tid med dem!

Dagens tumme upp är för färsk frukt! Mer sånt. Jag ser fram emot mer exotisk frukt som kommer nu under sommarhalvåret. Gott!


"Tacka Herren ty han är god
  evigt varar hans nåd."

 - Psalm 136:1



Tills vi hörs igen
Love M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0